Friday 26 August 2011

“Saya dilaram..”


“Itulah kata hati kecil saya.. Bukan dilamar.. Lebih tepat lagi bukan tuan blog ni dilamar..bukan2.”

“Tengok,, saya berwajah baru. Alang-alang sempena raya yang menjelang, saya pun kena baru ke..Walaupun baru tp xcantik pun. Biasa-biasa je tuan blog ni designkan saya..sebab saya masih setahun jagung rebus..”

Rayakan kita disarankan Nabi supaya pakai baju yang terbaik..kalau kita baju yang baru la kan..
Baju? Tadi kata wajah. Mana satu ni? Mana-mana je lah.

Awal lagi..Hari raya yang disarankan pakai baju baru. Ni awal-awal lagi dah melaram? Macam budak-budaklah. Time budak-budak dulu asal beli baju baru je nak try. Try bagai la..pekebendanya kalau try tiap-tiap hari..dah basi jadinya. Try siap satu set. Dengan kasut sekali.(pengalaman, tuan2 dan puan2)

“Memang budak-budak pun,,saya baru berumur sebulan lebih..”

Jangan bersedih plk yang lama.. anda memang terbaiklah..kerana andalah yang baru terhasil. Yang lama  pencetus kepada yang baru..!

“Saya ni memang baru dalam hidup tuan blog saya ni.. tuan saya ni perangai pelik sikit. Asal ada je benda baru,,siang malam dia asyik dengan benda baru dia tu..”

Benda baru,, biasalah tu.. semangat bergetah lagi.

“Nak kata hobi baru, tuan saya ni katanya dah lama minat menulis, melukis namun tak ada platform nak terus maju.. bila dah ada saya, katanya dia seronok pulak.. banyak ilmu dapat. Mungkin sahabat-sahabat tuan saya ni yang banyak membantu..”

Mungkin? Confirm.

“Boleh up la ckit kemajuan hobi tuan saya ni..”

“InsyaAllah entri-entri yang ada kat saya ni, katanya tuan saya semuanya sebagai pengisian untuk dirinya. Kalau ada yang tersinggah tu, bolehlah dijadikan kebaikan bersama..”

Kalau ada entri-entri yang menyimpang dari landasan ke, yang xterperasan tu ke, yang rasa xsesuai, sudi-sudikanlah perbetulkan. dialu-alukan..jangan segan-segan ek.

Ok,,selamat beramal..
perjuangan ialah pelaksanaan kata-kata..(PiMEK)

27 Ramadhan 1432H,
Tambun, IPOH..


0 comments:

Post a Comment