Friday, 19 August 2011

Kita memang selalu kena diingatkan




Bagi membuktikan apa yang sebaris frasa di atas tertulis, cuba kita try permainan ni..baca skrip ni cepat2. Andakan dah lancar bacaannya. Kiranya secara bersambung-sambung. Ok..Peeett...mula!

Rumah pensel coklat buku beg
kayu batu pen rumah kain air
kipas rumah jam mata guli         
rumah kaki sungai pemadam
kereta rumah duit kasut bedak.
                                                    


                               


Ok, dalam banyak-banyak benda yang anda baca tu, benda apa yang paling anda semua ingat ? Kalau xdapat cuba ulang lagi.. tapi biasanya mesti anda semua dah dapatkan? Jawapannya RUMAH..!


Di sini ana nak kongsikan apa yang pernah ana dengar.. begitulah. Kita selalu kena diingatkan. Memang lumrah manusia ni lupa, alpa, leka, dan ka seterusnya,,Namun, sebagai pemerhati yang setia kenalah ambil peranan, kalau bukan sahabat atau orang yang terdekat siapa lagi yang kena ingatkan orang tu,,betul tak.

Kita sendiri pun memang memerlukan komitmen sahabat2 untuk memperingatkan kita..Saling ingat-mengingati..Manisnya sesebuah perhubungan tu.. Apabila kita ulang, ulang, ulang lagi insyaAllah akan ingat la tu.

Orang yang tidak mengharapkan teguran daripada orang lain itu tanda hatinya sakit.. kerana ketika itu juga dia masih lupa bahawa manusia memang xperfact. Berganda-ganda lagi peringatan perlu diberikan untuk dirinya.

Kadang-kadang pernah juga si hati yang cuba merungut
 “Sampai bila nak kena selalu ingatkan.”
Sabarlah..nanti dia akan ingat.. Macam-macam lah benda yang boleh kita jadikan contoh..

Dah dia yang terlupa.. kalau kita selalu ingatkannya mungkin lama-lama dia akan ingat seperti rumah tadi tu.

Ok. Setakat ini dulu perkongsian yang berupa modul kompas hati..Panduan untuk hati agar hati-hati. Insyaallah.

Jom sahabat-sahabat ingatkan diri ini selalu ye.

-PiMEK-


Reactions:

0 comments:

Post a Comment